SandnesGaugen vil ha deg med på laget?!

Hei, jeg våger meg litt ut på ukjent vann….

Jeg er veldig opptatt av det som skjer, eller ikke skjer i Sandnes.

Derfor bruker jeg »Det dreie(r) seg om Sandnes» som undertittel.

Litt om denne (u-)beskjedne skribenten; Har vært avisblogger om fotball. Har skrevet boka «Før i tiå og framigjønå» for 12 år siden. Det var en bok på dialekt med historier fra og om Sandnes, inkludert fotball. Boka ble solgt i 3000 eksemplarer. Jeg har vært kjøpmann i Langgata i nesten 50 år. Var en av eierne som startet Kvadrat, og var senere styreleder da Sandnes Uldvarefabrik ble til Vågen 33 (Amfi). Var med i politikken 2015-19, og ble utnevnt til Sentrumsgaugen i 2015, og står på Høyre-lista igjen til høsten…..

Er over gjennomsnittet opptatt av fotball, og tross moden alder oppdaterer jeg meg stadig om hva som skjer. Som aktiv spiller var jeg alltid bedre enn dommeren. Som synser er jeg (etter eget utsagn) fotballmessig på minst «OBOS-nivå». Jeg har spilt i på de tre øverste nivåene, og som trener har jeg NFF C-kompetanse, da må jeg tilføye at A og B er grunnlaget for C! Det er helt greit at noen sammenligner meg med Ivar Hoff (vi er samme årgangen).

Jeg kommer nok til å spissformulere en del av mine utsagn, etter hvert…..  Håper på dialog?  Jeg kommer ikke daglig til å svare på eventuelle ytringer fra deg, men jeg er veldig interessert i hva du synes jeg skal ta opp, og for den saks skyld hva jeg bør holde meg vekke fra?

Gunnar Vigesdal, er altså mannen bak «SandnesGaugen», og jeg håper på positive bidrag begge veier…?

10 kommentarer
    1. Blir spennende å følge deg Gunnar! Etter 35 år her borte er det fremdeles noen Fredrikstad-gener igjen i meg, men de dukker mest opp når FFK spiller😊.
      Sandnes er i rivende utvikling og jeg gleder meg spesielt til utviklingen som kommer på Norestraen. Det er stående invitasjon til en kopp kaffe på det nye kontoret lengre nord i Strandgata!

    2. Sandnes er blitt en stor by etter hvert . For å begeistre Sandnes gaukene for å komme på Østerhus arena bør spillet være god og attraktiv . Kampene må vinnes på Østerhus Arena . Ifjor var SU god på bortebane men gikk mange poeng tap på bortebane.
      Målet på Østerhus arena må være å øke gjennomsnitt publikum pr kamp. I år er ikke Brann i Obos.
      Siden jeg har jobbet i Sandnes savner eg personlig Havanna Badeland etter trening på sportsklubb. Er det mulig å få inn et 50 meters basseng og et badeland i Folkehallene ?? Vår Energi Badeanlegg . Hvorfor ikke ! (Mvh Ove LIe )

      1. Fint innspill, Ove P Lie! Kommer tilbake til noe av dette søndag/mandag. I dag er det årsmøte i Sandnes Ulf kl 18. 1.8 mill i minus er det Njål Østerhus får i «startkapital» for sin lederrolle i klubben…..Godt han får med seg Tom Rune Espedal i styret.

        1. Tror det er en god ide å få inn Njål Østerhus som styreleder. Men savner at det er litt toppfotball erfaring i styret. Kanskje skulle det vært inne spilleerfaring i toppfotballen som styredeltaker.

    3. Tony Knapp er gått bort , 86 år gammel. Tony suksess karriere i Brann ble opprykk og sølv i 1987 . Tony Knapp gjorde en tabbe i Brann ved at han sa at tilbudet han hadde fått fra andre klubber ved bedre enn Brann sitt tilbud. Ved nye forhandlinger sa Brann at han burde ta imot et av de andre tilbudene som var bedre. Etter suksessen i Brann ble Tony trener i en lokal klubb. Tony var en god taktiker under kampene. Kampledelse var styrken til Knapp. Under kampene så han hvilke endringer som måtte gjøres og mange kamper ble vunnet med den dyktige kampledelse. Tony Knapp ble trener i lokale klubber . Han var bl.a i Djerv 1919 , Vidar og ULF. Ble Knapp trener i ULF etter Brann karrieren ? Eller etter han hadde vært trener i noen andre klubber. Hvordan var prestasjonene i ULF etter Knapp ledelse? Ble prestasjonene økt eller var spillerstallen for dårlig ? Tony Knapp var trener i Viking historiske år 1979. Viking vant trippel og det er eneste gang i historien. Junior NM , Senior NM og Seriemesterskapet. Hvil i fred Tony og takk for all fotball opplevelse vi fikk oppleve.

      1. «SandnesGaugen» hadde gleden av å bli godt kjent med Tony, det året han var i Ulf-Sandnes, som det den gang het. Han kom da fra Djerv 1919. Det er en stor fotball-personlighet som har gått bort!

        1. Jeg savner svar fra “Sandnes Gauken” om Ulf Sandnes sine prestasjoner under Tony Knapp. Hvordan ble prestasjonene under Knapp sin ledelse ? Ble prestasjonene økt eller var spillerstallen for dårlig ? Tony Knapp var en glimrende “coach” og lagleder som kunne avgjøre en kamp fra “benken”. Tony Knapp ville snakke engelsk men forstod godt norsk. På vei til London for en del år siden traff jeg på Tony Knapp i Heatrow flyplass og fotball diskusjoner om Viking og Engelsk fotball ble det. Fotball elsket Tony K. Spørsmålet i Obos ligaen er iår er om hvem som blir best lokalt lag i denne sesongen. Blir det kvalikk for våre lokale lag eller blir det midt på tabellen. Hva er SandnesGauken sin kommentar ?

    4. Spørsmålet i år er hvem blir best av de lokale lagene i Obos ligaen ? Blir det kvalikk for våre lokale lag eller midt på tabellen ? Har Sandnesgauken synspunkter at de unge spiller i Sandnes Ulf vil ta Obos ligaen nivå ? Hvem eventuelt tror Sandnesgauken vil spille seg til fast plass ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg